Acasa

Modele

locomotiva aburi BR85

Locomotiva cu aburi BR 85

In anul 1931 au fost comandate de catre DRG firmei Henschel 10 locomotive tender pentru calea ferata Höllentalbahn, datorita pantei mari (de 5,5% - cea mai mare panta din Germania) pana la aparitia locomotivelor BR 85 traficul a fost efectuat cu ajutorul unor locomotive dotate cu cremaliera. Pentru a face fata acestui traseu locomotivele BR 85 trebuiau sa aiba o putere ridicata si posibilitatea de inscriere in curbe stranse. La constructia acestora s-au folosit elemente "standardizate", sasiul si motorul a fost preluat de la BR 44, iar cazanul a fost preluat de la BR 62 cu mici modificari. Pana in anul 1933 au fost livrate toate aceste locomotive, acestea au primit indicativele BR 85 001...010. Toate aceste locomotive au fost stationate la Freiburg si au tractat trenuri de marfa si de persoane pana in anul 1961. In ziua de azi mai exista doar un singur exemplar - 85007.

Caracteristici tehnice:

Un site dedicat locomotivei 85 007 aici

Locomotiva cu aburi BR 85 010 , model Trix scara HO

Modelul Trix reprezinta o locomotiva din epoca 3, este realizat in cea mai mare parte din metal. Colectarea curentului se face prin toate rotile. Locomotiva este articulata ceea ce permite rulajul pe curbe deosebit de stranse (Rmin= 300 mm). Tractiunea se face cele 5 osii motoare prin intermediul unor roti dintate, o osie este echipata cu gume de aderenta (Nr. 7153). In cazan este montat decodorul ESU 3.5 si un difuzor miniatura, exista si un soclu pentru generator de fum, Seuthe Nr. 10 sau 11, care se poate introduce foarte simplu - direct pe cosul de fum. Demontarea locomotivei este usoara, sunt 2 suruburi in sasiul locomotivei. Cateva fotografii cu modelul Trix:

locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85 locomotiva aburi BR85

O modificare care o propun este schimbarea valorilor in CV 165, CV 166, CV 168, CV 169, toate cu valoarea 3. Astfel la apasarea tastei F4 se activeaza viteza de manevra, se dezactiveaza inertia de accelerare si franare si se aprind luminile la ambele capete.


© hgd.ro 2009

magazin trenulete electrice si accesorii