Acasa

Modele

locomotiva aburi BR55

Locomotiva cu aburi BR 55.25-56

Locomotivele din seria BR 55 sunt locomotive cu 4 osii cuplate destinate tractarii trenurilor de marfa. Acestea au originea in modelul G7.1 produs in anul 1893 de catre firma Stettiner Maschinenbau AG Vulcan, ulterior si de catre alte mari firme constructoare de locomotive. Dintre toate locomotivele din aceasta familie, seria G8.1, redenumita ulterior BR 55.25-56 a avut cel mai mare succes cu 5155 exemplare fabricate in perioada 1913 - 1921, dintre acestea 185 exemplare au fost exportate in Romania, Polonia si Suedia. In perioada 1934-1941 691 exemplare au fost modificate prin adaugarea unei osii alergatoare pentru a se reduce greutatea pe osie si a se mari viteza maxima, acetea au primit indicativul Br 56.2-8. Peste 1000 exemplare au supravietuit razboiului, acestea fiind regasite in intreaga Europa. In Germania de vest, odata cu introducerea numerotarii computerizate BR55 a devenit 055, la data de 21 Decembrie 1972 DB a retras din circulatie ultimul exemplar 055 538-3. Locomotiva cu numarul 55 3345, poate fi vazuta in muzeul Bochum - Dahlhausen.

Caracteristici tehnice:

Un site cu multe fotografii aici

Producatorul Trix a fabricat diferite versiuni ale acestei locomotive:
T21509-2 Br55, DB, epoca III locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55
T22036 tip G, SJ, epoca III locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55
T22367 serie 040D, SNCF, epoca III locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55
T22597 serie 81, SNCB, epoca III locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55

T21509-2 Locomotiva cu aburi BR 55 5415, model Trix scara HO

Modelul Trix reprezinta o locomotiva din epoca 3, este realizat in cea mai mare parte din metal, motorul special cu volanta este pozitionat in cazan. Motorul actioneaza ultima osie, transmisia la celalate osii este realizata prin biele. Dintre cele 4 osii motoare, 2 au cauciucuri de aderenta. In cazan exista un soclu pentru generator de fum, Seuthe Nr. 20. Locomotiva este cuplata fix cu tenderul, in tender este montat decodorul ESU 3.5 si 2 difuzoare mici. Iluminarea este realizata cu LED-uri. Cuplare scurta la ambele capete ale locomotivei. Colectarea curentului de la sine se face prin 3 axe ale locomotivei si 2 ale tenderului. Rotile sunt metalice ( brunate ).Demontarea locomotivei este usoara, sunt 3 suruburi in sasiul locomotivei si 2 suruburi la tender. Cateva fotografii cu modelul Trix:

locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55 locomotiva aburi BR55

Modelul din colectia personala a suferit mici modificari:

  • Au fost inlocuite LED-urile galbene (LED SMD 0603) cu LED-uri warm white
  • A fost vopsita placa de circuit imprimat de sub cazan in rosu (original era verde)
  • S-au modificat valorile in CV 165, CV 166, CV 168, CV 169, toate au primit valoarea 3. Astfel la apasarea tastei F4 se activeaza viteza de manevra, se dezactiveaza inertia de accelerare si franare si se aprind luminile la ambele capete.

© hgd.ro 2009 - 2010

magazin trenulete electrice si accesorii